Tuesday, December 07, 2010

Baby saya merajuk!!

0

Salam Maal Hijrah 1432H.


Hari ni Public Holiday!!
Alang2 dah cuti, ape ade hal lepak2 kat rumah je kan?
Kesian kat awisy.Hari mama die keje dah duk kat umah.




Plan asal nak ke Venomous Animal Exhibition.
Dah lama plan nak pergi,tp asyik x jadik jerrr..Huh!
Mesti awisy suke ni!
Tgh siap2,my bos En.Anwar call.Cakap lagi 5minit die nak sampai rumah.
Coz anak die,Irene asyik cakap nak jumpa baby darwisy jer.
(macam biase yer,,agenda mesti terganggu)
Nak dekat 1 jam jugakla bos dtg rumah.
Lepak2,borak2,Irene pun dah maen ngan awisy,dlm pukul 3.30 diorg mintak izin balik.


Ape??3.30 ptg??
Nak pergi ke x??Hish..Jommmm!!!Rembat kereta at0k.Coz my hubby pergi service kereta.
Memang tak la kan kul 4.30 nk g pameran.Jalan2 je la.
Awisy punyer la excited awal2 kat Giant.Kan maen ni jerit2.
Then pak teh mau ke facial.Masuk ajer kereta,awisy dah start moody dah.
Mesti kes xpuas jalan lagi. (die mmg sgt2 suka duk luar rumah)
Makin lama makin teruk ni.Aku pon konon2 marah la kan.
Mak aiiiiii...sekali anak ku meraj0k daa..MMg sedih tahap gaban die nanges.
Menitk2 air mate.(Sejak dari lahir,bru beberp kali je tgk die nangis sampi kluar air mate)
Waaaaa...aku pon nk nanges dah.Pujuk punye pujuk,x jadi ape.Ok,jom balik skrg!
Speed...jgn x speed.


Baru 5 min drive, aku stop keta tepi jalan..
Pujuk lagi...xjalan jugak.
Risau gilerrrrr..Aku pon dah nk nanges dah.Sebab awisy xpenah nanges sampi camtu skali!!!
Call my hubby.Kebetulan die pun dah nak balik..
"Baba tunggu situ smpi mama sampai.Awisy nanges.mama xtau nk buat ape".Panik beb!!


Sampai je kat petrol station Pengadang Baru,terus baba dukung awisy.
Die dah slow down time baba dukung.
Baba letak je die dalam kereta kitaorg,die nampak jer En.Caterpilaar yg tergantung dlm kreta,terus senyom meleretttttttt...makkkk aiiii.nak je aku cekik2 budak ni!!!


Last2 awisy naek keta ngan baba.Pak teh yg pegang.(Dalam hati dah macam sindiket jual anak plak.Stop tepi jalan then serah anak.hahaha)


Baba pun pecut tinggalkan aku n chu sha.
Kami pun steady je..Tetibe "eh..keta baba tu!"..Berenti lagik!!!
aku dah terlajak jauh dah.Nak reverse mmg xleh kat jalan besar.Tp tetap berenti.
Sayup2 nampak baba tgh pujuk awisy.(ter0k sgt ke aku mrh smpai sedih camtu.mama maen2 jer laaa)
Menapak la aku pegi kat keta baba..Baba pujuk2,dodoikan,last2 tertidur jugak cik montel itu.
Baba dah pandang aku laen macam dah...hahahahaha (Cis,mesti pak teh ngadu kat baba ni aku mrh awisy..siap ko pak teh!!hahaha)
Akhirnya tidur la anakku yg manje lagi mengader sampai umah.


Adesss...
Tapi pengakuan sebenar2 nya ialah..
Baba awisy adalah lagi expert jaga awisy dari mamanya...weeee~


Seronok layan anak banyak ragam ni.
Banyak kenangan die mase kecik2 yg boleh aku citer kat die nanti.
Ni antara kenangan nk menjaga awisy yg sampai die tua pon die terpakse dgr citer ni.


Macam kenangan aku antara Burung Merak dan Burung Berak.hahaha~




::::Zaquan and mama pergi joging ni ::::

0 comments: